Ännu ett vårtecken..

Ja idag har jag sett ett riktigt härligt vårtecken..
När jag var och promenerade med dotterns hund i förmidags så kom det en sådan här flygandes:


Man blir så härligt glad av att se dessa små underbara djur dansa runt i solskenet, så nu är det vår på riktigt.. Och det har ju känts i luften med.. Sol från klarblå himmel, ca 15 grader i skuggan och minst 20 i solen.. UNDERBART!!
Så härligt ute har det varit idag att jag har promenerat två långa rundor med dotterns hund, röjt lite i trädgården, grillat och så promenerat till jobbet där jag sitter nu och skall göra fram till kl 8.19 i morron bitti..

Jobbar bara en natt nu för jag har tagit semester i morron natt och det pga att jag skall åka till Malmö tillsammans med min mamma.. Hon och min pappa skulle egentligen åka dit för att gå på konsert, Helmut Lotti, och sova på hotell, men pga att pappa fick en propp för ett tag sedan så tyckte jag och min bror inte han skulle åka eftersom han går lite dåligt efter proppen.. Mamma blev besviken då hon inte ville åka själv så jag erbjöd mig att följa med.. Helmut Lotti är ju inte min favorit direkt men vad gör man inte för sin gamle mor.. Vi åker rätt tidigt så vi hinner gå på stan med så jag får mitt jag med :-) Och lite tur har jag med då en kompis till mig, hennes syster och deras mamma skall med åka med..

Shoppat har jag gjort idag med här i lilla Olofström.. Var först inne på Lindex och inhandlade en väska..

En lagon stor till alla atiraljer man skall asa med sig, ni vet, en kvinnas handväska innehåller ju det mesta ;-)
Sen var jag inom en annan klädaffär och där inhandlade jag en kofta i turkos med tre knappar som sitter rätt högt och ett linne, så nu kan jag se respektabel ut på konserten så slipper min mamma skämmas för mig :-D

Annars har dagen tett sig allmänt lugnt och jag trivs med livet och tillvaron.. Och när solen visar sig på sitt bästa humör så kan man ju inte annat än trivas och i morron skall hon komma igen och lysa upp våran tillvaro och det välkomnar jag med öppna armar..

Nu önskar jag er alla (om nån läser detta vill säga) en bra natt och en härlig vårig torsdag..

Kramar
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0