Frosserisjuka..

Japp så är det.. Jag började med att slarva förra helgen och har fortsatt med det hela veckan.. Igår och idag var det extra mycket godis.. *suck* Blir trött på mig själv i det läget..
I morron sall jag på  påskfest så då tänker jag inte göra ngt åt det men på söndag börjar jag igen med att vara hård mot mig själv.. Jag SKALL under xx kg innan semestern, därmed basta.. Och till min semester är det 16 veckor till..
Var ändå lite glad att jag "bara" hade gått upp 0,3 kg, trodde ju det skulle vara mer, men det jag slarvat denna veckan kommer ju nästa vecka..

Idag har vi varit på Hörnsjöns plantskola i Kyrkhult och handlat lite till våra baljor vi köpte på Jysk för ett tag sedan.. I den ena står det numera en hängsälg och penseér och en hängblomma som jag inte vet namnet på.. Är ju inte så förtjust i penseér men det finns ju inte så mycket annat att välja på just nu så det fick bli det, så byter jag sedan när det finns lite sommarblommor att välja på.. I den andra baljan tryckte jag ner massor av penseér..


Nu hoppas vi bara de får stå kvar så de inte blir stulna eller saboterade.. Vår postlåda och så även grannarnas fick stryk en natt förra veckan.. Man blir så trött på detta, är ju inte första ggn det händer..

Idag har vi oxå varit på påskmiddag hos sambons föräldrar där även sambons brorsor var med, den ena bor i Stockholm så man träffar ju inte honom så ofta.. Den andra bor här i Olofström och har familj här som oxå var med såklart..
Gott och trevligt var det, åt alldeles för mycket så klart men tröstar mig med att jag promenerade dit och nu ikväll har jag promenerat till jobbet..
Jag jobbar nu i natt sen i morron har jag bytt så jag kan på påskfest i morron.. I gengäld får jag jobba igen den natten natten till midsommar.. Så midsommarveckan skall jag spendera 6 nätter (62 timmar) på jobbet.. Ser ju inte fram emot det direkt men vad skall man göra när det inte finns vikarier, då är det bra att man kan byta och jag klarar säkert den veckan med när den väl kommer..

Nu skall jag låta er sova i fred ;-)

Ha nu en bra fortsatt påskhelg!!

Kram
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0