Med små steg kommer man oxå fram..

Hittade halva inlägget jag skrev.. Märkligt.. Så då fortsätter jag väl iaf :-)

Ja så är det ju.. Att med små steg så når man oxå målet.. Och nu pratar jag ju då om min vikt, den tar små kliv nu men den tar det iaf åt rätt håll.. -0,3 kg blev det idag med och jag är nöjd.. Jag har inte bråttom, bara jag når målet så småningom och att det går åt rätt håll.. Men visst skall jag villigt erkänna att jag hade hoppat mer av glädje om det visat några hg till nedåt, och helst hade jag sett att det försvunnit mer centimetrar runt magen för just centimetrarna tar minikliv.. Och det är de jag skall kolla på och inte bry mig om mitt BMI så mycket.. Jag har ju ALLT mitt fett runt magen, där det är som farligast.. Mitt BMI ligger idag på 24,9 och ligger alltså precis under max, så jag räknas idag som ganska normalviktig fast på gränsen.. Kollar man däremot måttet runt magen så ligger jag på fetma.. Som kvinna skall man vara max 88 cm runt midjan annars är det hälsofarligt och dit har jag några centimetrar innan jag hamnar, så just nu fokuserar jag på måttbandet och inte på mitt BMI


Idag har jag varit på Friskis för första ggn på 5 veckor.. Hade en föraning om att jag skulle ligga halvdöd över cykeln när jag cyklade hem men döm om min förvåning och glädje att så inte var fallet.. Visst var passet jobbigt och svettigt men inte mer än innan när jag tränade och det kan jag förmodligen tacka mina stavrundor, promenader, cykelturer och simlängder för, att man orkar hålla flåset uppe.. Härligt var det iaf och man kan inte bli annat än motiverad och glad av Ana som var ledare idag..

När jag kom hem så var köket fullt av karlar.. Min sambo Patrick hade whiskeyprovning med whiskeyklubben han är medlem i.. De träffas med jämna mellanrum hemma hos varandra och idag var det Patricks tur..
Jag hade bakat frallor, kanelbullar och snoddas till dem vilket var uppskattat.. De brukar tydligen ha köpefrallor och köpekakor annars men det är ju inte lika gott så jag bakade till dem istället.. Så nu får de hem och skryta om mig till fruarna så kanske de får det fler ggr hos de andra med ;-) Ha ha..

Jag sitter nu på jobbet och skall göra det fram till kl 8.19 i morron bitti och sedan två nätter till.. Hungrig som attan är jag, glömde slänga ner en fralla som jag hade tänkt.. Vi åt lunch på Liljas konditori tidigt idag och sedan har det bara blivit en Nutrilett, så nu är jag hungrig men har ju inget att äta förrän jag kommer hem så då skall jag slänga i mig lite All Bran innan jag lägger mig.. Svårt att sova med skrikande mage annars..

Nu önskar jag er alla


Kramen
Mia

Ps.. Förresten.. Jag skulle vilja lägga in fin text och bilder högst upp på sidan som jag sett att många gjort, men hur sjutton gör jag??? Nån som vet och som vill dela med sig?? Ds..

Kommentarer
Postat av: Ana

Ååå vad smickrad jag blir...härligt att kunna motivera! Ha en bra valborg!

2009-04-30 @ 15:54:30
URL: http://friskisense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0