Mycket vår är det!!!

Ja nu är det mycket vår här nere i vår södra del av Sverige.. Solen skiner från i stort sett klarblå himmel om dagarna och det är riktigt härligt i solen..
Och ännu mer vårtecken har visat sig med flugor och humlor.. Och en vårig grej till är att jag har hängt ut två maskien tvätt igår och de torkade på ett nafs.. Finns det ngt härligare än nytvättad tvätt som fått torka ute??

I fredags åkte jag med min mamma till Malmö.. En kompis till mig, hennes syster och hennes mamma var oxå med.. Min mamma och pappa hade bokat biljetter till en konsert med Helmut Lotti, men eftersom min pappa blev dålig så erbjöd jag mig att följa med mamma så att hon fick se sin idol (för 5:te gången tror jag det var) och glad var hon för hon var lite rädd innan att hon inte skulle komma iväg nu när pappa inte kunde..
Vi åkte med bussen från Olofström på morronen och var framme i Malmö strax innan 11.. Då gick vi runt i stan för att shoppa lite och äta..
Jag inhandlade ett par ballerinaskor på Din Sko,gick tyvärr inte att hämta hem bild på dem :-(
Jag köpte oxå ett par jeans i min favvobutik, Gina Tricot , som inte heller gick att spara hem bilden på :-( Men det var ett par tighta smala jeans som satt så himla skönt.. De skall jag ha på lördag då jag skall till hotellet här i Olofström på påskfest :-D Kul skall det bli..
Men nu handlade det om Malmö.. Efter shoppingturen tog vi bussen till hotellet för att vila upp oss och piffa till oss inför konserten.. Vi var ganska tidigt där och jag blev rastlös så jag tog och promenerade en runda i det fina vädret istället..
Så blev det dags för att dra sig mot Baltiska hallen för att avlyssna ett par timmars konsert med Helmut Lotti


Mamm njöt i fulla drag.. Jag tycker absolut att han är bra på det han gör men allt han sjöng var inte riktigt min stil men han blandade upp det med lite Elvis låtar och lite andra rockigare låtar så det ar helt okej.. Men jag skulle ju aldrig betala för att titta på honom så det var tur att pappa stod för fiolerna ;-)
Efter konserten bar det hem mot hotellet igen och en skön säng som jag sov bra i..
På morronen kom det bästa, hotellfrulle.. Mumma!!
Tåget gick sedan hemåt vid 10.28..

Väl hemma var det att ställa sig och göra Janssons.. Putte (sambon) hade fixat det mesta inför påskbuffén som min son hade beställt.. Han fyllde 17 igår men firades i lördags.. Så det blev Janssons, köttbullar, prinskorv, kycklingben, skinka, bröd och sallad.. Det var så himla gott.. Kladdkaka stod som efterrätt och sonen var nöjd och glad.. Tacka sjutton för att han var glad då han fått en 4-dagars biljett till Sweden Rock som jag och hans pappa delat på..

På tal om Sweden Rock.. Jag skall ju jobba där i år med och fick idag reda på vilka tider.. Kanontider fick jag och min kompis Anna så det mesta av festivalen kan vi se utan att det krockar med arbetstider, helt perfekt.. Längtar nu ju.. Bara två månader kvar sen är det festival för hela slanten.. Love SRF!!


Roligaste som händer på hela året..

Nä nu skall jag ta och sätta fart med lite jobb här.. Jobbar alltså i natt..

Ha en bra fortsatt natt och sköt om er där ute..

Kram
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0