Sötsaksabstinens!!

Ja nu har det slagit till rejält.. Sötsaksabstinensen.. Men jag har mig själv att skylla antar jag..
Har idag fyllt 4 påskägg med godis.. Barnen är inte hos oss i påsk så jag har fixat äggen idag.. Men jag handlade bara jämnt antal så att det inte skulle bli ngt över, men det var stor risk att deras godis fick extra krydda med mitt dregel men tror jag hann att missa godiset..






Just nu har jag Nutellabullar inne i ugnen som sonen beställt han vill ha på sitt födelsedagskalas, 17 år blir han, på lördag då hans mormor och morfar kommer hit.. Det var en prövning att baka dem men jag klarade det..... nästan... Kom på mig själv när jag slickade av slickepotten med Nutella på.. Dumma mig..
Men jag skall om en stund ge mig ut på en stavrunda och sedan ikväll skall jag ta dotterns hund på en promenad... Måste ju gå bort de kalorierna plus lite extra kalorier så att vågen visar minus på fredag..

På tal om hund.. Idag har jag sett våren i henne.. Jag hittade en fästing på henne, då måste det ju vara vår nu.. Inte ett så roligt vårtecken men dock ett tecken.. Det är ju inget kul djur men vill vi ha sommar så får vi stå ut med dessa små äckliga djur.. Så snart kommer den riktiga värmen, sååååååå härligt.. Och då kan man sitta på altanen och fika och äta och njuta.. Och på vår altan har jag satt upp våra nya utemöbler från IKEA..



Med lite härliga blommor och så tvättning och målning av väggar så blir detta en oas i sommar och vi skall njuta härliga dagar här med grill och fika..

Inne har jag fått lite vår med med hjälp av en härlig bukett tulpaner i olika färger..



Visst är de vackra..

Nu skall jag plocka ut bullarna ur ugnen och sedan ge mig ut.. Vi ses.. ha en underbart bra dag..

Kram
Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0