Mat mat mat mat!!

Ja vad gott det är med mat.. Och vad gott det är med godis och snacks..
Hela förra veckan har jag haft ett ovanligt stort sug av mat och godis och inte kunnat hålla mig ifrån det, helt otroligt har det varit och jag har inte varit med om ngt liknande.. Och ja, det visade sig på vågen i fredags som ökade sina siffror med 1,4 kg.. *suck* Så nu får det bli hårdare bud här så jag hoppas att det sug som fanns förra veckan har dragit sin kos..
I helgen var det ju så klart inte bättre vad det gäller mat och dryck.. I fredags hade jag 5 härliga fd arbetskamrater här på middag.. Vi brukar träffas med jämna mellanrum och nu var det min tur..
Jag bjöd på Tortellinigratäng med fläskfilé och bacon.. Sååååå gott det var, och till efterrätt hade jag gjort vit chokladmousse.. MUMMA!!
 

Vi har så otroligt kul när vi träffas så det blev många glada skratt... Och MYCKET vin för mig, men gott var det..

Igår (2/5) var jag och mina barn i Kristianstad och shoppade lite.. Eller barnen shoppade, jag väntade tills vi kom till EKO.. I Kristianstad blev det mat beståenda av mat på Burger King.. Nyttigt så det förslår..
På EKO inhandlade jag en blomlåda och lite blommor som sattes upp under vårt ena köksfönster när jag kom hem.. Och givetvis köpte jag godis på EKO, jag vet, jag är knäpp i roten.. Men vad fasen skall det vara så gott för..

 

Våra fönster är ju inte de snyggaste, gamla och hemska och borde bytas.. Och det skall de så småningom men inte i år.. Så de får se lite hemska ut ett tag till.. Skall slänga på lite färg på dem i år så de ser lite fräschare ut iaf..
I år är det taket som skall bytas och det kommer de och gör denna veckan.. De var här förra veckan med ställningarna så nu är det ju på G.. Skall bli skönt så man slipper vara rädd för att det regnar in.. Det gjorde det ju första veckan vi ägde huset, så det var snickaren och lagade provisoriskt så nu skall det äntligen bli nytt.. Dyrt som fasen men ett tak är ju ett måste, och vi vill inte upp och klättra på vårt höööööga hus och riskera livet så det är värt att betala en snickare.. Får ju iaf tillbaka halva arbetskostnaden nästa år..

Idag tog jag och sambon tag i våra cyklar och cyklade en runda.. En runda som jag brukar cykla fast jag brukar lägga till ngn km men idag cyklade vi inom några kompisar för att prata om semester med dem så då blev rundan lite kortare mot vad jag brukar.. På denna runda har jag några söta vänner ;-) De finaste kossor som finns.. Highlan Cattle..

 

Visst är de fina? De står alltid och hejar på mig när jag cyklar förbi så oxå idag..

Nu skall jag kolla Parlamentet här och ha lite go tid i soffan innan det är dax för go tid i sängen..

Kram
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0